"Hay en el mundo un lenguaje que todos comprenden: es el lenguaje del entusiasmo, de las cosas hechas con amor y con voluntad, en busca de aquello que se desea o en lo que se cree".


Paulo Coelho


divendres, 3 de desembre del 2010

Conclusions PAC 2

Com a conclusions d’aquesta PAC crec interessant comentar que l’elaboració de l’argumentació gràfica m’ha permès una anàlisi rigorosa dels arguments presents en el fil de discussió triat, aquesta anàlisi ha donat com a fruit l’elaboració d’un mapa mental entorn a la discussió i, per tant, la construcció de coneixement al voltant d’aquesta discussió. Aquesta construcció de coneixement és fruit d’una col·laboració a partir d’un debat en línia, per tant parlam de coneixement compartit, en el cas que ens ocupa de coneixement sobre els arguments en contra de la utilització de les TIC a l’etapa d’Educació Infantil 0-3 anys.

Quan vaig iniciar la pràctica, i en un primer moment, vaig pensar que seguir el model d’argumentació de Toulmin de manera gràfica restringia la validesa de l’argument presentat, ja que sols et permet treballar amb sis elements (fets, justificació, recolzament, excepcions, modalitat i conclusió), però una vegada realitzada la tasca veig que és una manera d’aprendre a estructurar les idees i donar forma a les mateixes, a més la utilització del CMAP permet presentar l’argument de manera atractiva i clara.

Així, en aquesta PAC he aprés la importància dels arguments per presentar les nostres idees, seguint una línia d’argumentació (model de Toulmin) que permet clarificar la informació que volem presentar.

També he aprés la utilització de diferents eines tecnològiques, destacant entre elles el debat textual i l’eina CMAP, que són de gran validesa per generar coneixement compartit, concretament el debat textual en línia, ja que és una manera d’aprofundir en la informació que se’ns ha transmès en els materials. Tal i com s’especifica en els materials “aprenem quan som capaços de transformar la informació i construir coneixement”[1], i en aquest procés de construcció té un paper significatiu la interacció social que l’estudiant va desenvolupant, entorn a aquesta reflexió consider que amb aquesta activitat he transformat la informació sobre el fil de discussió triat i he construir coneixement sobre el que havíem reflectit diversos companys/es de l’aula.

Finalment, m’agradaria comentar que la meva perspectiva sobre les Tecnologies de la Informació i la Comunicació i la seva utilització en l’educació ha variat molt des de l’inici de l’assignatura, tal i com ja vaig reflectir en la PAC 1.3. Abans considerava les TIC com una aplicació concreta en un determinat moment per a ajudar a completar la informació rebuda pels alumnes, en aquests moments veig que les TIC tenen una diversitat de funcions, que poden anar des de la recerca d’informació a la comunicació i a l’elaboració de documents expressius (com l’A-map elaborat), per tant les TIC ens ajuden a construir coneixement i són una eina que permet la construcció de mapes mentals entorn el coneixement que hem explorat i manipulat.




[1] Cabero Almenara, J. Educació i Tecnologia: fonaments teòrics” Barcelona: EDIUOC (setembre 2003, primera edició), pàgina 78

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada