"Hay en el mundo un lenguaje que todos comprenden: es el lenguaje del entusiasmo, de las cosas hechas con amor y con voluntad, en busca de aquello que se desea o en lo que se cree".


Paulo Coelho


divendres, 3 de desembre del 2010

Reflexió sobre l'argumentació gràfica

La PAC cercava aprofundir en les habilitats per a produir arguments per mitjà de l’eina CMAP. L’argumentació és una habilitat cognitiva que permet defensar una determinada explicació a un problema, segons Kuhn (1992) “l’argumentació és on es pot trobar de manera més significativa el pensament i raonament de major nivell que poden desenvolupar la majoria de les persones”.

Jonassen, en el material TIC i aprenentatge significatiu: una perspectiva constructivista[1], proposa que els arguments consten d’una premissa i una conclusió, especificant que l’argumentació és un procés en què es fan declaracions i es donen justificacions, a més d’aportar proves a les declaracions. També considera que existeixen diferents habilitats d’argumentació: des d’analitzar arguments en un text o en altres entorns d’aprenentatge fins l’habilitat de construir arguments.

En aquesta miniactivitat hem analitzat i construït arguments sobre el debat textual de la primera PAC. En aquest debat es va argumentar sobre la relació entre la Ciència, la Tecnologia, la Societat i l’Educació. Per elaborar l'argumentació gràfica m'he centrat en el Fil de discussió “Informàtica a l’Educació Infantil”, de la carpeta CTEscola. En aquest fil de discussió un alumne de semestres anteriors argumentava sobre l’ús de la informàtica a l’etapa 0-3, considerant inadequat la utilització de les TIC en aquesta etapa primerenca de l’educació, ja que els infants no han desenvolupat les capacitats per utilitzar i gaudir de les mateixes. L’argumentació gràfica elaborada es centra en el bàndol roig, que argumentava a favor de la tesi d’aquest alumne.






[1] Jonassen, D. “Argumentació mitjançant la tecnologia per a recolzar la resolució de problemes”, dins Jonassen, D. TIC i aprenentatge significatiu: una perspectiva constructivista (setembre 2003, primera edició), pàgina 67.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada